مقدمه ای بر جاوااسکریپت

جاوااسکریپت زبانی قدرتمند برای اسکریپت نویسی هست این زبان یک زبان client side هست یعنی سمت کاربر یا سمت سرویس گیرنده  درواقع  کدهای جاوااسکریپت روی کامپیوتر کاربر اجرا می شن و کاربر اگر به سورس کد های صفحه مورد نظر خودش مراجعه کنه میتونه به کدهای جاوااسکریپت استفاده شده توی اون صفحه دسترسی داشته باشه.

همچنین باید بگم که جاوااسکریپت رو با زبان جاوا اشتباه نگیرید این دو زبان باهم تفاوت دارند و زبان جاوا یک زبان حرفه ای و کاملا جدا از جاوااسکریپت هست .

اگر به دنبال یادگیری جاوااسکریپت هستید می تونید از سایتهای www.iranw3.com و www.neopersia.org استفاده کنید این دو سایت تقریبا حجم بالایی از این زبان رو اموزش دادن ، اما برای اینکه بتونید بااستفاده از این زبان اسکریپت های حرفه ای و کاربردی بنویسید سعی کنید کدهای آماده ای که بوسیله این زبان نوشته شدند رو مورد بررسی قرار بدید و نحوه استفاده و تکنیک ها و ترفندهای به کاربده شده برای نوشتن این اسکریپت ها رو یاد بگیرید. برای دسترسی به اسکریپت های آماده ای که با استفاده از جاو اسکریپت نوشته شدند می تونید از سایت www.js4ir.com استفاده کنید. 
من سعی کردم چند تا از بهترین سایت های فارسی در زمینه جاواسکریپت رو معرفی کنم اما اگر به دنبال رفرنس ها و مرجع های بروز تر و کامل تری هستید به سایتهای انگلیسی  مراجعه کنید .

فعلا یاعلی